Parisuhde voi päättyä eroon molempien yhteisestä halusta tai vain toisen osapuolen tahdosta. Ero on aina ikävä tilanne, päättyi parisuhde sitten millä tavalla hyvänsä. Me kokosimme viisi hyvää neuvoa, joilla voit helpottaa eron jälkeistä aikaa. Neuvot myös auttavat sinua pääsemään hänestä nopeammin yli.

1. Selvitä eron syy

Älä päästä kumppaniasi lähtemään parisuhteesta ilman selitystä. Jos kumppanisi ei anna sinulle kunnollista syytä eroon, on vaarana, että et pääse asiasta yli, vaan jäät pohtimaan yksin mikä meni vikaan.

2. Anna itsellesi lupa surra

Voit sallia itsellesi pari päivää aikaa rypeä erotuskassa, mutta päätä sen jälkeen aloittaa alusta, unohda entinen kumppani ja koko asia. Unohtaminen ei ole helppoa, joten on hyvä keksiä itselleen aktiivisesti erilaista mielenkiintoista tekemistä. Näin et ajattele jatkuvasti exääsi. Aloita esimerkiksi uusi harrastus!

3. Hyväksy tapahtunut

Eron hyväksyminen on ainoa tapa ymmärtää, että ero on peruuttamaton. Jos kiellät eron, mielesi alkaa haaveilla mahdollisuudesta palata takaisin yhteen entisen kumppanisi kanssa. Saatat jatkaa exäsi perään haaveilemista ikuisesti, jollet kohtaa tosiasioita heti alkuun.

4. Älä jossittele

Älä ajattele millaista elämä olisi ollut, jos olisitte eläneet elämänne loppuun saakka yhdessä. Jos mietit exääsi paljon eronne jälkeen, saatat alkaa verrata uusia treffikumppaneitasi häneen. Älä myöskään vertaile exäsi uutta kumppania itseesi, äläkä mieti, miksi hän on parempi kuin sinä. Tällaiset ajatukset eivät auta sinua pääsemään eteenpäin vaan pitävät sinut kiinni menneisyydessä.

5. Erosta kannattaa oppia

Ajattele eron jälkeistä sinkkuaikaa kautena, jolloin voit kasvaa vahvemmaksi ihmiseksi ennen kuin tapaat uuden ja paremman kumppanin. Sinkkuaika on sinulle mahdollisuus oppia tuntemaan itsesi paremmin.

Onko erostasi kulunut jo jonkin aikaa? Olet ehkä valmis tutustumaan uusiin potenttiaalisiin kumppaniehdokkaisiin. Lue täältä kuinka luot timanttisen tinder-profiilin

Tags