Haluaisitko polttaa kehostasi pois ylimääräistä rasvaa tehokkaasti ja tuloksekkaasti? Me listasimme muutaman perusvinkin onnistuneeseen rasvanpolttoon.

Salitreeni

Voimaharjoittelu kasvattaa rasvanpolttoa lepotilassa.Tehokas salitreeni saattaa kasvattaa kalorinkulutusta jopa 39 tunnin ajaksi. Voimaharjoittelun avulla keho ei ala syödä polttoaineena lihaksia.

Älä tuijota vaakaa

Vaaka ei kerro kuinka paljon olet polttanut rasvaa. Parempi rasvanpolton mittari on peili ja mittanauha, sillä lihas painaa enemmän kuin rasva.

Laske kalorimäärää pikkuhiljaa

Kalorimäärää kannattaa pudottaa hitaasti, sillä liian pienellä kalorimäärällä keho kääntyy säästöliekille ja rasvanpoltto pysähtyy. Muista siis tarjota keholle riittävästi polttoainetta, jotta pidät kehosi aineenvaihdunnan rattaat pyörimässä

Juo vettä

Veden juominen puhdistaa kehoa kuona-aineista ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Muista siis juoda vähintään kolme litraa vettä päivässä, jos tavoitteenasi on polttaa tehokkaasti rasvaa.

Kevyt aerobinen liikunta

Aerobisessa rasvanpoltossa tulee muistaa kaksi tärkeää asiaa: tarpeeksi pitkä suoritus ja sopivan matala syke. Yhtäjaksoinen aerobinen suoritus polttaa tehokkaasti rasvaa sekä kiihdyttää aineenvaihduntaa. Kokeile tehdä esimerkiksi kevyt lenkki ennen aamupalaa.

Lue myös kuinka syöt terveellisesti.